2013-01-07

4 månader i USA!

Idag har jag firat 4 månader i USA, genom att sitta på sjukhuset i 3,5 timmar, glömma kvar min mössa i väntrummet, bli stucken 5 gånger i båda armarna i sjuksystrarnas jakt på en lössläppt ven. Tillslut hittade de en sådan och diagnosen lyder som så här; förkylning samt aningen paranoid.  Det fanns ingen körtelfeber, inga streptokocker, ingen lunginflammation. Bara en seg förkylning, vilket betyder att det bara är att vänta och se när den behagar flyga sin kos. ;)

En av sjuksystrarna tyckte att min accent var kanadensisk eller irländsk (ytterligare två gissningar att lägga till min samling), men doktorn tyckte att min engelska var perfekt, vilket var mycket snällt sagt av henne då jag kände mig förvirrad och aningen skrajsen då den senaste gången jag satt hos doktorn utomlands var för ett och ett halvt år sedan. Jag hade fula utslag över hela kroppen och fick diagnosen körtelfeber. Den här gången var det bara en förkylning - jag kan äntligen andas ut. :)

Hoppas ni alla haft en fin dag! :)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar