2012-12-25

Julafton

Igår firade vi julafton i min familj och idag firar många andra familjer i USA jul och passande nog vaknade jag upp med snöflingor fallandes utanför mitt fönster imorse.

Igår firade jag min andra jul utan min svenska familj, vilket gick bättre än väntat - fast nästa år ser jag fram emot att fira hemma i Sverige. Det gick så bra mycket tack vare skype. Jag lyckades ringa upp precis under julklappsutdelningen och jag fick se Matilda öppna sitt paket som innehöll hennes nya kamera bland annat. Sedan fick jag också se mamma, pappa, och syrran hugga in på juldesserten. Samma cheesecake som jag också hade bakat här i USA. Däremot tror jag att vi var mer nöjda med vår kaka här då vi åt den frusen med mintchoklad-topping (då smakar det lite mer som glass istället för en fet ostmassa - bara ett litet tips). ;)

Idag är alla hemma och leker med sina julklappar och jag är lite ledig. Planen är att gå ut på en promenad någon timme, ta en varm och skön dusch, äta lunch, kika lite på någon dvd/tv-serie och vem vet - kanske blir det lite mer juldessert ikväll? Vi började se en julfilm här igår som jag gav till I och E och förhoppningsvis ser vi klart den ikväll, det vore mysigt.

GOD JUL! :D

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar