2011-10-04

Tisdagen den 4/10-2011

Dagen började halvbra med att någon, som jag antar var en svensk telefonförsäljare, ringde mig klockan tolv på natten, haha. Och sedan vaknade jag av mig själv vid kvart över fem av att min hjärna tänkte av sig självt, så jag steg upp och började skriva lite på mitt worddokument. Lite livsfilosofi bara. Där fastnade jag lite för länge så jag fick skynda mig att fixa mig i ordning och hann därför knappt med någon frukost - inte helt smidigt. Imorgon skall jag gå upp tidigare till köket så att jag hinner äta i lugn och ro innan ungarna kommer upp för frukost.

Sedan fixade jag frukost till barnen, städade upp i köket, fixade lunchlådorna, tömde diskmaskinen, tvättade kläder, packade skolväskor, klädde på barn, borstade tänder och hår. Sedan packade vi ihop oss och körde lillkillen till skolan och tjejerna till preschool. Sedan åkte jag, minstingen och min v-mamma till en av hennes väninnor för att dricka kaffe. Det var jättetrevligt och väninnorna lovade att de kan visa mig ett fint promenadspår och att vi kan cykla tillsammans (jag kan få låna en cykel av dem).

Sedan tog min värdmammas väninna med mig till ett shoppingcenter i Albany (ca en halvtimme från där vi bor) och hjälpte mig att köpa ett simkort till min mobil. Sedan körde hon mig hem och visade mig vart jag kan gå om jag vill gå till en av stränderna nära mitt hus. Det är skumt hur lättroad jag blivit här nere. I Sverige krävs det verkligen något speciellt för att jag skall ha roligt. Idag var det till och med roligt att veckohandla i en mataffär...haha...

Solen sken idag för första gången och det är verkligen vackert här. Önskar att jag hade hunnit med en promenad med min kamera! Men det får vi spara för en annan dag. Wow, jag var verkligen inspirerad att skriva, men det blev inte som jag tänkt mig. Aja, det får bli ett nytt försök imorgon helt enkelt. Jag får ha tålamod med mig själv helt enkelt... ;)

Nu måste jag sova, för imorgon skall jag upp i tid och äta frukost. Tiden räcker inte till att äta, jag börjar bli en riktig tunnis...

Ta hand om er, kram! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar