2011-10-06

Besök av farbror doktorn

Vår granne och familjens vän som också är doktor var nyss här och besökte mig i mitt rum. Det var inget fel på hjärta och lungor eller öron. Däremot har jag en halsinfektion, så det blir till att äta medicin, vila och sova ett par dagar. Det känns bra att veta att det inte är något allvarligt och att dessutom känna att jag är på bättringsvägen.

"Farbror" doktorn var väldigt snäll och berättade att hon hade talat med en svensk kvinna som bor fem minuter från oss som gärna vill bjuda hem mig till sig. Dessutom hade även hon upptäckt att det finns en tysk Au pair i området - förmodligen är det samma tjej som jag fick kontakt med igår. Det vore ju toppenbra, för jag bättrar gärna på min tyska också när jag ändå är i farten. Kiwis är väldigt gästvänliga och bryr sig om en på ett väldigt fint sätt. Det verkar vara helt naturligt att både ta emot och ge andra hjälp här nere. Bara det är en lärdom för mig. Man måste inte vara ensam för att vara stark. Och det är verkligen så att man måste umgås med andra människor för att kunna omsätta sina teoretiska kunskaper i praktiken...

Idag har jag också kikat på några av förskoleklassens teckningar från Rävlanda skola. Vilka underbara konstverk - de får vem som helst att bli på bra humör!

Nu tänkte jag vila lite och se om jag kan se på Bonde söker fru, haha...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar