2011-09-22

En bekännelse

Jag har något att bekänna angående min senaste vetenskapliga iakttagelse. Florsocker och en matberedare på full vispeffekt är ingen bra kombination. Om man inte är väldans förtjust i snö. Eller i att städa - vilket jag råkar veta att mamma inte är, vilket ledde till min snabba dammsugar-räd (oroa dig inte morsan)!

Dessutom tänkte jag bjuda mina kollegor på skolan på cupcakes imorgon. Min förhoppning var att bli ihågkommen som Cupcakes-tjejen och inte som Elvis-den-förskräcklige (tro det eller ej, men ibland slår man till och gör skäl för namnet). Fast med tanke på att min light-frosting lever sitt eget liv och gjorde debut på de nationella nyheterna (vid tolv-tiden idag) på grund av översvämmningsvarningen i muffinsformarna - så lär jag få vänja mig vid att kallas "Elvis-den-förskräcklige" under resten av mitt liv, ungefär. Men det var värt ett försök i alla fall!

Nu är det snart dags för mig att dra in till Göteborg, göra staden osäker och införskaffa lite prylar. Till exempel skall jag köpa mina Nya Zeeländska dollar och ytterligare en adapter. Funderar också skarpt på lite mer kamerautrustning så som ett macro-objektiv, UV-filter och ett Polarisations-filter  - detta blir en dyr affär. Med andra ord gör jag mitt bästa att försöka bekämpar min snåla sida - eller som jag hellre kallar det, min "sparsamma" sida! Jag tröstar mig med att jag försöker hålla mitt löfte till mig själv som går ut på att jag skall följa mitt hjärta och investera i mig själv. Det tjänar både jag själv och andra på i längden! ;)

Ciao, Ciao! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar