2011-06-12

Skypepremiär med värdbarnen

I fredags kväll blev det skype för andra gången med mina värdföräldrar och för första gången med mina värdbarn! Sötare ungar får man leta efter!

Det första jag möttes av när jag tog skypesamtalet var de tre äldsta barnen som upphetsat pekande på datorskärmen trängdes tätt framför datorn. Jag kände mig lite som ett exotiskt djur där ett tag, haha. Sedan fick de tre äldsta barnen i tur och ordning på sig headsetet så att jag kunde vinka, säga hej, fråga hur de mådde och vinka hejdå igen.

Storebror, fem år, var så söt när han med lite hjälp av mamma sa att han ser fram emot att jag kommer! Hur gulligt som helst! Sedan försökte han berätta en historia för mig, men det var svårt att höra eftersom det rådde lite kaos i sovrummet då hela familjen var samlad på en och samma gång.

Mina värdföräldrar verkar vara väldigt trevliga och omtänksamma och de passade också på att fråga mig om det är något jag behöver hjälp med inför avresan. Men jag kunde inte komma på något, det är trots allt ett bra tag kvar och allt kommer nog att flyta på rätt bra.
Sedan frågade jag lite om vilka sorters leksaker barnen gillar. En av tjejerna gillar att rita och de leker gärna med My Little Ponies. Jag har nämligen börjat fundera över vad för presenter jag skall köpa. Men det får nog bli något lite typiskt svenskt, det är ju det som är det roliga - att få ta del av varandras kulturer.

Även om jag var nervös inför och i början av samtalet så visade det sig att det kändes precis lika bra som förra gången vi pratade. Jag ser verkligen fram emot att få åka i slutet av september! :)

Ciao, Ciao! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar