2011-06-09

Flygbiljett bokad

Igår fick jag köpt en flygbiljett till Nya Zeeland. Jag åker den 29 September 16.35 från Landvetter flygplats, för alla er som självklart vill komma och vinka av mig! ;)

Först bär det av till London där det blir ett byte av flygplan, efter det flyger vi vidare mot Hong Kong där vi mellanlandar och tankar och efter det bär det slutligen av till Auckland dit jag anländer klockan tio på morgonen lördagen den 1:a oktober. Allt som allt tar resan ungefär 30 timmar, vilket är toppen med tanke på att en del resrutter skulle ta över 55 timmar...

Det bästa är att jag anländer på förmiddagen och min värdfamilj bor bara en timmes bilfärd från flygplatsen, vilket betyder att hela familjen kommer att kunna komma och hämta mig! Nu är det bara 115 dagar kvar tills äventyret börjar, på riktigt!

Ciao, Ciao! ;)

1 kommentar:

  1. Åh herregud, 30 timmar??! Jag som har lite panik över 10 :(
    Lycka till i alla fall :)

    SvaraRadera