2012-07-23

To-do-list

Här kommer ett litet inlägg med min att-göra-lista - för alla de (inklusive mig själv) som tyckte att mitt förra inlägg var alltför influerat av galen-proffessor-som-inte-bara-förlagt-de-välbehövda-skyddsglasögonen-samt-glömt-hjärnan-hemma-på-nattduksbordet-utan-också-bränt-ned-sitt-hus-och-håll-i-hatten-svett-sina-ögonbryn-och-allt-detta-inom-loppet-av-två-sekunder...

x = avklarat
/ = delvis avklarat
- = ej påbörjat

Visum- och ambassadförberedelser:
Köpa tågbiljetter och boka hotell inför Stockholm 6-7/8 [x]
Fylla i visumansökan online (DS-160) och skriva ut "confirmation page" [x]
Signera DS-2019 och Sevis [x]
Förnya passet [x]
Ta foto till Visumansökan + internationella körkortet [x]
Ordna ett kuvert med "skicka direkt"-fraktsedel på [-]
Besöka banken, betala visumavgiften och få ett kvitto [x]
Beställa personbevis 120 - alla relationer [x]
Skicka efter ett kontoutdrag [-]
Besöka Ambassaden och gå på CC's förberedelsemöte 6-7/8 [-]

Papper till CC:
Betala programmavgift och försäkring till CC [x]
Beställa sporttillägg [/]
Skicka kopia på körkort, gymnasiebetygen samt underskrivet agreementform till CC [x]
Beställa och skicka polisregisterutdraget till CC [/]
Göra TBC-testet [/]
Göra hälsoundersökningen samt skicka den till CC [-]

Andra förberedelser innan avfärd:
Beställa internationellt körkort 2 veckor innan avfärd [-]
Beställa och aktivera ett nytt kontokort [/]
Göra "prepare for your year" [/]
Göra "predeparture-book" [/]
Besöka tandläkaren [-]
Klippa mig [-]
Besöka optikern [-]
Växla pengar [-]
Köpa resväska och skriva packlista [-]
Köpa presenter till värdfamiljen [-]

Som ni ser återstår det ännu en hel del att göra, dessutom har jag utelämnat lite smådetaljer som inte är nödvändiga - utan mer av en frivillig sort. Däremot var jag i Borås på infektionskliniken idag och fick en spruta, vilket är del ett i Tuberkulostestet. På torsdag efter jobbet åker jag tillbaka för att ta reda på om det finns någon TBC aktivt i kroppen. Och på måndag nästa vecka skall jag till vårdcentralen och göra klart hälsoundersökningen. 

Nästa inlägg satsar jag på att göra lite roligare, för de av er som tyckte att det den här gången var strukturerat men aningen torrt. Jag håller med er - men är det inte kontrasterna både i livet samt i litteraturen (om man nu får kalla min blogg för litteratur) som skapar skönheten, spänningen samt trovärdigheten? Ibland är saker och ting torrt, ibland fult och ibland vackert eller dramatiskt - och ibland återfinns allting på en och samma gång.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar