2012-07-19

53 dagar kvar till avresa

- och tiden rinner iväg som aldrig förr! Jag har fått lite förfrågningar om att uppdatera och sluta förhala mina avslöjanden angående mitt skandalösa liv. Självklart skall jag göra förfrågaren i fråga till viljes!

Inledningsvis kan jag avslöja att jag under den senaste veckan njutit av att äta hur mycket glass jag velat utan att någon fått lov till att kommentera det, druckit Whiskey till frukost, sovit både oförskämt mycket och länge, tittat på när andra jobbat utan att ha erbjudit dem min hjälp och utan att ha känt det minsta dåligt samvete samt gurglat med saltvatten så att hela huset hoppat av skratt och gråtit av skräck. Vem har påstått att det är synd om en person med halsinfektion?

Nej, skämt och sido har jag spenderat tiden sedan det senaste inlägget väl genom att jobba en massa och förbereda allt som förberedas bör inför min avresa som kommer krypande likt en racersnigel allt snabbare för var dag som går...

Förra veckan hade vi turen att lyckas ta en liten familjeweekend ned till Helsingborg. Det är en supermysig stad som alla borde besöka någon gång, tycker jag! Tyvärr orkade jag inte fotografera så mycket men det är mycket möjligt att det dyker upp lite foton lite då och då i framtiden när jag är klar med att ha försökt rädda de foton från helgen som räddas kan.

För er som vill veta hur det går med alla förberedelser (ni andra kan spara era ögon och därmed  förhoppningsvis fördröja inköpet av läsglasögon med ytterligare ett par år):

Jag har beställt tid för mitt TBC-test och hälsoundersökningen, tagit ett foto till visumansökan och det internationella körkortet, gjort klart visumansökan online, betalt sporttillägget på försäkringen, beställt och fått hem ett polisregisterutdrag och ett personbevis från skatteverket. Jag har också skickat en kopia på mina slutbetyg från gymnasiet, mitt körkort och det signerade agreement-formuläret till CC. Förra veckan var jag också på banken och betalade visumavgiften samt fick ett kvitto på det. Kvar att göra är att fixa ett kontoutdrag och ett kuvert med skicka-direkt-fraktsedel på - så att ambassaden kan skicka hem mitt pass efter mitt besök där den 7:e Augusti. Dessutom måste ett tandläkarbesök bokas in, en tid hos optikern spikas och en ny resväska samt presenter till värdfamiljen införskaffas. Med andra ord - mycket är avklarat men mycket återstår ännu. Lugn, bara lugn, en organiserad to-do-list kommer! :)




1 kommentar:

  1. Woho, ett inlägg, vad glad jag blir! :D Riktigt roligt var det också! Tackar för inlägget och hoppas att det inte dröjer riktigt lika länge tills du publicerar nästa! ;)

    SvaraRadera