2011-10-09

Strand och skinande starkt solsken

Idag efter frukosten åkte mormor, barnen, vp, och jag iväg till stranden. Jag hade inte räknat med att det skulle vara så varmt som det var så det blev lite svettigt där ett tag mitt bland alla kameraväskor, tröjor och halsdukar som jag i min förkylda dumhet envisades med att bära runt på. Vädret växlar mycket i Nya Zeeland. Antingen är det varmare än man tror eller kallare, eller så växlar det där emellan. Och solen är verkligen inget att leka med! Jag är glad att jag hade inbyggd solskyddsfaktor i min morgonkräm för ansiktet och jag önskar att jag hade haft ett par glammiga solbrillor, haha. Skall man vistas ute mer än tio minuter under sommaren här måste man tydligen räkna med att bära solkräm.

Idag tänkte jag skriva mindre och ha fler bilder, även om det inte blev så fina idag. Jag får helt enkelt öva lite på fotograferandet...


Låt mig introducera min bil! Namnförslag, någon??


En hund på strandpromenaden som tittade väldigt skumt på mig, - undrar just varför?

Nu ikväll har jag ätit hamburgare med tomat, ägg, ost, sallad, champinjoner och avokado på. Till det fick jag av mormor Nya Zeeländskt vin, det smakade faktiskt jättebra. Efter middagen har vi kikat lite på Rugby och druckit te och ätit lite chokladkaka. I Nya Zeeland skrattar man åt en stackars förvirrad flicka som äter sin kaka med tesked på en tallrik. Här äter man mest som man vill, så länge man inte ligger på golvet och äter med munnen direkt från backen, alltså...

Dessutom har jag förstått att Kiwibarnen går barfota året runt, vilket jag finner väldigt fascinerande! Och lite lurigt eftersom jag ständigt tjatar på barnen om att sätta på sig skorna, haha. Något jag verkligen gillar med landet är att Nya Zeeländare anstränger sig för att vi nykomlingar från andra länder skall känna oss välkomna och önskade, det är väldigt trevligt!

Just det glömde att berätta att jag kört familjens minivan idag och att det gick riktigt bra, jag har stora förhoppningar om att kunna köra lika säkert som James Bond i framtiden - eller kanske jag borde satsa på något bättre föredöme??


 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar