2011-10-19

Erövra världen (i rullstol)!?

Väntar fortfarande på att S.O.S International skall höra av sig till mig. Däremot har jag fått ett email som talar om att jag imorgon (Torsdagen den 20 Oktober 2011) påbörjar min resa hem till Sverige.

Resan börjar utanför mitt hus varifrån jag på ännu okänt vis kommer att färdas till Aucklands flygplats. Därifrån flyger vi till Singapore och där byter jag till ett annat plan som tar mig till Frankfurt och i Frankfurt sker ett sista byte och en och en halv timme senare landar jag på Landvetter flygplats (I Sverige är det fredag morgon och klockan är 10:10). Från Landvetter kommer jag återigen att på okänt vis färdas hem till mitt hus (kanske i en Testral-dragen vagn alternativt på en kvastkäpp som i Harry Potter!?). Hur som helst gissar jag på att jag efter den här resan kommer att utbrista: "Home sweet home"...

Håll i er; nu kommer nämligen det bästa! All transport på flygplatsen mellan bytena av plan kommer att ske med rullstol, haha, känner mig verkligen som en hemvändade soldat efter ett stort slag. Och berättade jag att jag kommer att flyga affärsklass (något jag alltid velat testa - lovar att rapportera om det fick mig att känna mig lika betydelsefull som jag inbillar mig att jag kommer att göra)? Antar att jag kommer att kunna ligga sådär glamouröst utsträckt som tjejerna i Sex and the City när de flög till Abu Dhabi i film två!? Känner mig som en väldigt viktig person just nu, måste jag fåfängt medge...

Fast med tanken på att priset för denna lyx är 32 811 danska kronor (alltså ca 40 000 svenska) är jag inte riktigt lika lyrisk inför osäkerheten kring om jag är den väldigt viktiga personen som sedan skall stå för kalaset. Det hoppas jag verkligen inte, för riktigt så viktig och mäktig känner jag mig sannerligen inte (inte ännu i alla fall)!?

Ciao, Ciao! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar