2011-10-23

Epilog II

Jag vill inleda detta avslutande inlägg med att tacka er alla som följt med mig på den här resan! Det har varit ett stort stöd att se hur många som engagerat sig i hur jag har haft det på andra sidan jordklotet - det betydde väldigt mycket för mig under en svår tid och stor prövning.
Mitt liv sedan jag startade bloggen har som alltid varit en strapats och jag har funnit stort nöje i att utveckla mitt skrivande här på bloggen. Men nu när mitt nästa äventyr, och förmodligen mitt största och viktigaste, startar har jag bestämt mig för att det blir alldeles för personligt att fortsätta att skriva om det på det här viset på internet. Jag måste värna om mig själv och min integritet och därför innebär det här med största sannolikhet slutet för mitt bloggande.

Jag har förstås mina idéer om vilka nya projekt jag vill påbörja och om vilken riktning i livet jag numera vill ta. Min resa till Nya Zeeland, trots dess korthet, har som sagt gett mig nya perspektiv på mitt liv, mina intressen, talanger och framtid. Men detta är inget jag känner att jag varken vill eller kan gå in närmare på genom att blogga om det. Naturligtvis pratar jag gärna om och besvarar frågor kring vad jag tänker angående livet och om mina upplevelser. Men för mig är inre resor något vackert och intressant som människor kan välja att dela med varandra och som gör ett möte i verkliga livet speciellt - inte något som man ovarsamt bör strö omkring sig som vilket skräp som helst här på internet...

Trots att det var (och till viss del fortfarande är) tungt att lämna sina drömmar om Nya Zeeland känner jag en glädje över att ha kommit hem. Det första jag kommer att ta tag i nu är att uppsöka en läkare och reda ut vad jag skall göra för att tillfriskna så fort som möjligt samt att jag vill ta reda på om jag kan börja umgås med människor igen utan att smitta ned dem (vilket jag inte tror är några problem, men jag vill vara på den säkra sidan så klart).

Jag ser fram emot att träffa er igen, ute i verkligheten!
Kram så länge!

Ciao, Ciao! ;)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar