2011-09-01

28 dagar...

...och så var det bara 4 veckor kvar (idag, exakt)! Börjar faktiskt bli lite smått nervös nu! Det som är positivt är att jag inte har många förberedelser kvar nu. Jag skall fixa lite NZ dollar och ordna en klipptid. Sedan är det väl alltid nödvändigt med lite sista-minuten-shopping gissar jag. Men annars är det mesta i sin ordning nu hoppas jag. Jag kan inte komma på något mer som jag har missat!

Det är intressant hur livet ibland tar oväntade vändningar. Igår var jag så arg att jag trodde att ilskan aldrig skulle sluta att öka i styrka. Jag var som en vulkan, det puttrade ur munnen och rök ur öronen - jag svär! Men idag vände den och omvandlades, efter en intressant diskussion med mamma, till en stor tillgång och glädjekälla. De allra bästa och viktigaste insikterna ligger ofta där på lur, mitt framför våra näsor. Det gäller bara att kunna urskilja dem genom vardagens brus av händelser, tankar och intryck. Och framförallt gäller det att ha viljan och modet att ta dem till sig, trots att det kan vara obehagligt att ändra tankesätt och därmed kasta sig rakt ut i det okända.

Godnatt!
Ciao, Ciao! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar