2011-04-01

Frihet

Igår fick mars bästa möjliga avslut - jag klarade uppkörningen! Jag är nu fri att köra bil när jag själv vill, med musiken på högsta volym. (Detta är inget aprilskämt). Det känns extra bra med tanke på att jag klarade en uppkörning i Göteborg, inte ute i vildmarken. Jag kan knappt tro det. Varje gång telefonen ringer så tror jag att det är trafikverket som ringer för att återkalla sitt beslut! haha. Sjukt.

Det känns helt otroligt att vara fri att göra vad man vill. Och nu kan jag äntligen lämna in min ansökan för att bli au pair. Tror att jag tänker söka både till U.S.A och Nya Zeeland och så väljer jag den familj som jag tror att jag har bäst förutsättningar att trivas i. Fast först hoppas jag på att få sommarjobba lite under juli och augusti, för erfarenhetens och pengarnas skull. Det vore kul att få testa på något annat än vikarielivet,även om jag tack vare de senaste fyra månaderna har lärt mig och utvecklats otroligt mycket.

Jag har roat mig med att läsa lite au pair-bloggar under de senaste veckorna. De flesta bloggarna följer ett mönster av upp- och nedgångar där rosenröda ögonblick blandas med grå hemlängtan. Folk växer, förändras och inser och lär sig av sina tidigare tillkortakommanden. Trots cliché-varningen finns det något som berör mig när jag läser om dessa tjejers utveckling. Och är det inte så att de flesta insikter man får om sig själv och sin omvärld ofta för utomstående får en clichéartad klang när man försöker översätta dem till ord? Hur som helst kan jag knappt vänta tills det är min tur att ge mig av mot mitt nästa stora äventyr - cliché eller inte...









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar