2011-04-02

1 application finished - only one left to go!

Är inte helt säker på att min rubrik till detta inlägg är totalt korrekt. Ibland har man bara en känsla av att man kan säga på ett visst sätt. Ibland stämmer det och ibland är man ute och cyklar. Men det är ju en av anledningarna till att jag vill åka i väg ett år - jag vill förbättra min engelska.

Igår gick jag igenom min ansökan som skall till CC, snart är det dags att skicka in den. Allt är klart och jag är nöjd med mitt personliga brev, det känns som det speglar vem jag är och hur jag tänker och ser på livet. Snart skall jag skicka in den. Snart. Måste säga att det känns pirrigt. Det var väldigt spänt att fylla i att jag nu har körkort och det fick mig att inse att snart, snart börjar mina planer faktiskt bli verklighet. Förut, innan jag fick körkortet, kändes det inte som verklighet. Men nu kommer verkligheten krypande, precis som nervositeten. Skall nog skicka in den ikväll och sedan är det bara att vänta på att bli godkänd av CC.

Håller också på att ansöker till Nya Zeeland med SI. Personliga brevet är ju klart sedan innan, sedan skall jag bara fixa med referenser och några andra papper. Sedan blir det intervju och efter godkännandet är det bara att vänta och se vilken familj från vilket land som känns rätt. Spännande...

Nu är det dags för en liten skogspromenad, man tänker så bra då. Jätteskönt.
Bye Bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar