2010-08-28

Pack-rapport!

 Krigszonen


Jaha, så igår var det slutligen dags att packa ned sakerna i resväskan. Det var planen i alla fall - men det skulle snart visa sig att det var lättare sagt än gjort...

Till min enorma besvikelse och frustration fick inte ens en tredjedel av alla grejer rum i resväskan. Snart bröt kriget ut - hela familjen gaddade ihop sig mot mig. Min extremt förstående familj försökte med våld slita grejerna ur mina händer, samtidigt som jag, gormande (helt utan framgång) försökte övertyga dem om att inte slänga ut ridstövlarnas tandborste. 

Vi har kommit på att jag kommer att vara tvungen att flyga iklädd de allra tyngsta sakerna. Dagens outfit på måndag blir följdaktligen:

Ridhjälm (förklaring till flygpersonalen: "Ifall flyplanet skulle krascha")
Back on track (I packningen kan den tydligen, enligt Matilda, misstas för knark)
Tre behåar (fick inte plats i packningen)
1 Par leggings
Mysbyxor med Leggings under (så att mysbyxorna kan tas av offentligt när vi landat, eftersom det är jättevarmt i Spanien just nu)
Ridstövlar, med sporrar!

Det kommer att bli en intressant dag...

Men imorgon skall jag bara försöka njuta av min födelsedag - och fira att jag hunnit bli hela en dag klokare än vad jag är ikväll! Jag håller tummarna att mycket klokhet infinner sig över natten.

2 kommentarer:

  1. Vi kräver en bild på denna utstyrsel när dagen kommer!

    SvaraRadera
  2. Det låter som en helt normal resa för min del! med vissa undantag... Ridkläder blandat med hemmagjord bröstförstoring kan jag faktiskt inte minnas att jag någonsin har haft på en flygplats förut :) Hehehe men allt kommer gå bra älsklingen!! Ta det nu lugnt idag/imorgon och jättestort Grattis på födelsedagen gumman <3 <3 <3 Puss / Din Merlin

    SvaraRadera