2011-06-23

Fix my feet, please!

Just nu är jag väldigt upp och ned känslomässigt, eftersom jag har en konstant molande brännande smärta i fötterna, benen, baksidan av låren, ryggen, axlar, nacke och skulderblad. Så fort jag går 10 000 steg eller mer, vilket är den mängd man bör gå varje dag för att hålla sig frisk, får jag jätteont framförallt i fötter och ben. Min kära faster tipsade om att jag kanske behöver skoinlägg, vilket faktiskt tydligen inte alls är ovanligt att vi människor behöver. David Beckham använder sådana super-grejer till exempel! ;)

Jag ringde därför en herre på löplabbet och han sade bland annat att om man har olika långa fötter (vilket jag har, det skiljer cirka en centimeter på fötterna) så snedbelastar det bäcken, höfter och även axlar och nacke.

Efter ett par telefonsamtal har jag nu fått tid hos en sjukgymnast i Göteborg nästa vecka och förhoppningsvis har jag hittat rätt och kommer att få hjälp! Jag håller verkligen tummarna för det, jag blir så ledsen när allt gör så ont...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar