2011-06-22

Finbesök och senaste kakverket

Dagen började med att jag gick upp och bakade en slags kakor som skall avnjutas ikväll tillsammans med glass, grädde och jordgubbar. Den här efterrätten är verkligen limitied edition, för den var så kletig och besvärlig att göra, jag räknade nämligen inte med att citronsaften som jag på eget bevåg tillsatte skulle göra mandelmassan så kletig och att forma till bollar att det slutade med att jag fick spritsa smeten direkt på plåten. Men jag tror att det blev jättegott!

Anledningen till morgonbaket är att mina släktingar som bor i England just nu, min pappas bror och hans fru från Kenya, är hos oss och hälsar på idag! Vi passade på att ta med oss fru Sjöberg till en garnbutik i grannbutiken. Det visade sig också att de hade kläder så jag shoppade ett par leggings, två par byxor och en klänning. Det behövde jag verkligen, har nästan gått med rumpan bar det senaste. ;)

Idag blev det också klart att min barndomsvän åker som Au pair till en familj i Texas i början av Augusti! Grattis, återigen! Vi har bestämt att vi skall åka in och gå på fik och shoppa presenter till våra värdfamiljer tillsammans, det blir väldigt mysigt! :)

Ciao, Ciao! ;)




1 kommentar:

  1. Tack fina du<3 Kommer bli toppen mysigt att gå på stan å halloncheescake;) pusspuss från tove

    SvaraRadera